Hacker ?

5 comments
Assalammualaikum , sekarang saya(saya laa pulak) ceritakan pasal bermacam macam virus di facebook.Mungkin salah satu sebab terjadinya semua ni adalah banyak hacker yang baru nak mencuba kepakaran masing masing.Ataupun angkara Tom Anderson pemilik MYSPACE ? haha.Yang tu tak dapat dipasti kan lagi , kena tanya Tom sendiri laa .


Salah satu cara untuk mengelak dari terkena hack oleh newbie hacker ni korang perlu private email facebook je.Kerana dengan email sahaja sudah cukup untuk hack mangsa.Terus terang laa , orang yang tiada kepakaran hacker pun boleh hack kalau dahh dapat email.

Software FACEBOOK HACKER ?
Argh , tu semua fake.Kalau ade pun hanya 10 peratus yang betul betul menjadi.Yang 90 peratus lagi tu hanya ada virus.Kalau korang bengang dengan kawan-kawan dan cuba nak hack dorang dengan cara ni , baik lupa kan je hasrat korang tu sebab banyak lagi cara lain.

PHISHING ?
Bukan memancing ikan ye adik-adik , tapi memancing orang haha .
Huraian untuk phishing ni aku bagi simple jela , sebab aku bukan tahu sangat .

Si pemancing ni selalu nya akan bagi link kepada mangsa secara terus dan mengatakan sesuatu tentang link itu.Apabila mangsa membuka link itu , akan keluar satu tempat login(ikut cita rasa si pemancing) dan apabila mangsa memasukan email dan password.Si pemancing  sudah berjaya.
Haha , macam lawak je


Cara ni memang banyak digunakan oleh newbie-newbie hacker diluar sana.Cara untuk mengelak dari terkena umpan mereka senang je.Anda tidak perlu meletakan apa-apa email atau password disitu.Tapi banyak juga orang yang kene.

Ni contoh phishing klik disini .Aku buat sendiri , banyak juga orang yang kena.
Okey laa sampai sini je cerita aku , sebab da banyak juga ni.Nanti korang malas nak baca.
Assalammualaikum :)

*Sorry , link phishing diatas tidak boleh diguna lagi kerana ripway telah di block.

5 Responses so far

Leave a Reply

share button

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Member of The Internet Defense League
Member of The Internet Defense League