Linux ?

2 comments

Yeah , dapat juga update blog ni.Sebab internet kena potong LOL.Okey sekarang aku kembali ke blogger.Ada penulis lagi satu pun tak guna , aku tak update dia pun tak nak update :P.




Untuk pengetahuan anda , aku ni memang peminat Linux.Dah terlebih addicted ni.Gambar dekat atas ni adalah dekstop Ubuntu.Untuk gambar besar (klik disini).Ubuntu lebih kepada dekstop , sesiapa yang minat kepada dekstop yang canggih-canggih sangat sesuai mengunakan ubuntu.Aku cuma cakap berdasarkan pengalaman sebab aku pernah menggunakan ubuntu ni tapi sekarang tidak lagi.


Linux Mint 11 Katya , adalah OS yang aku pakai sekarang.Untuk gambar (klik disini).Yang bagusnya OS ni ialah apabila korang install terus boleh pakai.Tak perlu install driver ke ape.Tak rugi laa kalau korang install.

Kekurangan Linux : Mungkin tak berapa support game , tapi benda ni semua boleh update.Ada satu software Linux iaitu Wine , kegunaannya ialah open file (.exe) yang selalu digunakan untuk window.Tapi siapa kisah ?Aku bukan minat main game pun.

Kelebihan Linux : Kalau nak dipendekan cerita , linux kebal dari virus.Lagi satu linux ni benda free yang korang boleh download , maksudnya benda Ori laa.Kalau window dah confirm-confirm korang pakai pirate kan?Ada sesiapa pakai window 7 Ultimate Original ?Kalau dah pirate macam mana nak update window dengan betul ?Korang fikir laa sendiri.

Assalamualaikum :)


*Tolong coment , like atau pun follow.Tinggal kan jejak anda disini :)Terima kasih.

2 Responses so far

  1. DasH says:

    kurang ajar punye admin=P

Leave a Reply

share button

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Member of The Internet Defense League
Member of The Internet Defense League