Facebook telah menukar 'subscribe' kepada 'follow'

0 comments


  Facebook berkata mereka merancang untuk menukar button "subscribe" kepada "follow", menurut e-mel dari jurucakap syarikat Facebook.



      Mulai hari ini, butang subscribe pada profil pengguna yang telah membolehkan subscribe akan berubah kepada "follow." Facebook mengatakan fungsi semua akan tetap sama. Perubahan adalah semata-mata untuk membuat ciri lebih dikenali oleh pengguna. Twitter sudah tentu popular dengan penggunaan "follow," dan banyak perkhidmatan lain seperti Quora dan Instagram juga menggunakan penggunaan yang sama.



  Rangkaian sosial telah diperkenalkan "subscribe" untuk akaun peribadi pada bulan September 2011 untuk membolehkan hubungan simetri antara pengguna. Sama seperti di Twitter, orang boleh melihat kandungan dalam News Feed dari orang-orang yang mereka tidak tahu tetapi tertarik. Sebagai contoh, pengguna boleh subscribe untuk update umum dari selebriti tanpa selebriti perlu untuk meluluskan permintaan rakan. Mulai hari ini, orang ramai akan boleh "follow" dan bukannya "subscribe."

Leave a Reply

share button

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Member of The Internet Defense League
Member of The Internet Defense League